2009. április 6., hétfő

Múzeumi csecsebecse és még néhány szó Helsinkiről

Helsinkiben jártam, ezt a játékot találtam a gyerekeknek egy múzeumban, pontosabban az Espo-i EMMÁ-ban. Nem gondoltam, csak reméltem, hogy jól választok, de azóta bebizonyosodott, hogy egy tökéletes ajándék, játék és meglepetés (nem úgy mint az másik, amit ezzel a szlogennel hirdetnek...) Azóta kimeríthetetlen forrás, időtöltés mindannyiunknak. Különböző társasjátékok szabályait is mellékelték, de mi magunk is kitaláltunk már néhány új játékot.
Íme az alapállás, ahogy a dobozba voltak zárva új mágneses barátaink:








I. Ki lehet rakni bármilyen jelenetet, képet, lehet címet adni, ill. a többieknek fel kell ismerni, hogy mit raktál ki.








Doma: Robotok, Mars és a Hold, Hanga: Esik rám az eső








Hanga: Úszom a kádban, Doma: Hódeszkávál jövök le a hegyről










Doma: Robotok II.













Hanga: Fürödni készülök












Hanga: Beugrottam a kádba és el fogok csúszni a szappanon

II. Meg tudod csinálni azt, amit a bábu?
























III. Ki kell rakni egy alakot, majd ezt lediktálni a másiknak. Nem könnyű...

A játékot a Grimm's Spiel und Holz Design-nál keressétek.

Szóval Helsinkiben jártam, igaz csak egy hosszú napot (reggel 7-kor indultunk és éjfélkor már itthon is voltam), de nagyon jól sikerült a kiruccanás. Új kurzus indult (Art - Művészetek), s inspirációért jártuk körbe a Helsinkiben ill. Helsinki környékén található múzeumokat (persze nem az összeset). Diák áron, igazi diákélet, legalább egy napra. Üdítő tapasztalat volt húszonévesekkel bebarangolni a finn fővárost. A képeket már láttátok, most jöhet egy kis szócséplés.

1. Kiasma, a modern művészetek múzeuma, megdöbbnető terekkel
2. Hajó a kikötöben, s egy étterem hívogat, amely 1817 óta várja a vendégeket
3. Telefon-Puhelin, ilyenek a nyilvános fülkék, ebben Jenni mosolyog
4. Café Engel, ahol a (legolcsóbb) kávé 2.90, egy (legolcsóbb) süti 4.90, s WC (nem a vendégeknek, de akkor is!) 2.70. Igen, Helsinki és egész Finnország nagyon-nagyon drága. Az a trükk, hogy nem 300-zal, hanem 100 szorzunk.
5. Senaatintori (Szenátus tér), Tuomiokirkko (Katedrális) A szemfülesek észrevehették, hogy itt (is) énekelt a finn panaszkórus. Aki nem hiszi, járjon utána a megfelelő bejegyzésnél, ill. ha eddig elmulasztotta megnézni, nézze meg, de gyorsan.
6. Az helsinki egytem botanikuskertje
7. Arppeanum, egytemi múzeum
8. Egy park, Kluuvi Gloet
9. Ezt az EMMÁ-ban kaptam lencsevégre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése