2010. október 29., péntek

Wekerlei Esti Mesék

Minden csütörtökön 18 órától a Wekerlei Társaskörben (Kós Károly tér 10.)
A szünidőkben szünetel...

A szemfülesek már most, lapzárta előtt olvashatják a írást, amely a Wekerletelep című újságban fog megjelenni.

Mese, mese mátka… Wekerlei Esti Mesék, gyerekeknek


Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy lelkes csapat, akik úgy gondolták, hogy fontos közösségi esemény lenne, ha hetente közös mesélésre, mesehallgatásra gyűlnének össze a kisgyermekes családok. Az elhatározást tett követte és ez a szép gondolat a mai napig, sőt szívből reméljük, hogy még sok-sok évig életben tartja a Társaskörben otthonra talált Wekerlei Esti Meséket, meséléseket.

Minden héten valami különleges meglepetés várja a gyerekeket, szüleiket. Diavetítés, bábszínház, papírszínház, rajzos dalolás, mesemondás. A mese után lehet rajzolni, színezni, almát majszolni vagy csak úgy ott lenni még egy kicsit. A mesék várnak benneteket, minden meseszerető családot, kisgyermeket. Nézzetek be hozzánk! Figyeljétek a plakátokat!

Néhányan a mesélők közül megosztották velünk hitvallásukat, élményeiket.

„A rajzos dalolás során rajzolunk – de nem rajzolni tanítunk; dalolunk – de nem éneket oktatunk. A versrajzdalokat varázspálcának szánjuk: útnak a Játékos Ember világába, amely gyermekeink igazi otthona, és ahol a felnőttek is igazi énjükkel találkozhatnak. A társas programokon nem is tartunk ezért „előadásokat”: igyekszünk elérni, hogy gyermekek és felnőttek magukat és egymást fedezzék fel, amíg együtt alkotnak. A WTE-ben volt az első ’igazi’ Rajzos dalos esténk, az esti mesék között. Szóval a wekerlei családok hozták-hívták világra ezt a Rajzos-dalolást. Köszönjük!!!” Katona Bori

„Kovácsné Mezőfi Krisztinának hívnak, 10 éve élek Wekerlén. Édesanyja vagyok két kislánynak, akik nagyon szeretik a meséket. Arra gondoltam, hogy Nekik is szívesen mesélek, vetítek diákat, akkor miért ne szereznék ezzel más gyermekeknek is örömet, hiszen szívesen teszem, így egy kicsit én is elkalandozok a mesék világában és egy kicsit újra gyerek lehetek.” Mezőfi Krisztina

„Érdekes, újszerű (habár több ezer éves) eszköz a papírszínház a mesemondók kezében, eszköztárában. Én magam megszerettem ezt a műfajt, szívesen veszem elő a varázsdobozt, amikor mesélni kezdek. Azonban mindig megtoldom a papírszínházi élményt egy-egy hagyományosan, élőszóban elmondott mesével, és kíváncsian, izgatottan, várakozassál figyelem a csillogó gyerekszemeket, hogy vajon hogyan fogadják az életre kelő meséket.” Gabi

„Én egy meghirdetett diavetítésre mentem a fiammal a Társaskörbe, amikor is nem jött el a vetítő és a szervező a helyszínen megkérdezte, hogy beugrana-e valaki, és én elvállaltam. Utána megkérdezte, hogy vállalnék-e ilyet máskor is, én igent mondtam, mivel megtetszett a dolog. Inkább itt legyen a gyerek, mint otthon a számítógépért kuncsorogjon. A többi mesélőt is nagyon szeretjük, változatos kikapcsolódás a mindennapokból. Jó időben ott a játszótér is, esti mese előtt vagy után remek időtöltés.” Keindl Mónika


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése